Inpage Navigation Section: Överblick
Den nya Ninja 1100SX erbjuder det ultimata inom sporttouringförmåga. Skapad för att leverera hög prestanda, avancerad teknik och enastående komfort för både sportkörning och heldagstouring, sätter Ninja 1100SX en ny standard för sporttouringprestanda.
Färg
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
Version tillbehör
Show all
Show less
162900,00SEK
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
The Ninja 1100SX takes sport riding enjoyment to the next level, with a larger-displacement engine and improved KQS. Sporty handling, supersport-style chassis components and dynamic Ninja styling from its predecessor are maintained, with the superbly balanced engine-chassis package contributing to street-riding excitement in a wide range of situations.
The Ninja 1100SX takes sport riding enjoyment to the next level, with a larger-displacement engine and improved KQS. Sporty handling, supersport-style chassis components and dynamic Ninja styling from its predecessor are maintained, with the superbly balanced engine-chassis package contributing to street-riding excitement in a wide range of situations.
Förbättrad bränsleekonomi, längre 5:e och 6:e växeln och tillägget av ett styrmonterat USB Type-C-uttag gör längre resor ännu roligare. Precis som tidigare erbjuds en upprätt körställning, hanterbar effekt och säker hantering för daglig körning, medan superbt vindskydd, elektronisk farthållare och ett integrerat tillbehörsväskasystem bidrar till bekväma helgresor.
Förbättrad bränsleekonomi, längre 5:e och 6:e växeln och tillägget av ett styrmonterat USB Type-C-uttag gör längre resor ännu roligare. Precis som tidigare erbjuds en upprätt körställning, hanterbar effekt och säker hantering för daglig körning, medan superbt vindskydd, elektronisk farthållare och ett integrerat tillbehörsväskasystem bidrar till bekväma helgresor.
Baserat på Ninja 1000SX:s beprövade och omtyckta motor, Ninja 1100SX:s motor är förbättrad till 1 099 cm3 och levererar 11,5 kgƒ·m vridmoment. Den vätskekylda, 4-takts In-Line Four-motorn drar nu ännu starkare i låg- till mellanvarvsregistret – vilket förare kommer att märka omedelbart – prestandan vid höga varvtal är kvar för att ge en förbättrad motorkraftkänsla och respons.
Baserat på Ninja 1000SX:s beprövade och omtyckta motor, Ninja 1100SX:s motor är förbättrad till 1 099 cm3 och levererar 11,5 kgƒ·m vridmoment. Den vätskekylda, 4-takts In-Line Four-motorn drar nu ännu starkare i låg- till mellanvarvsregistret – vilket förare kommer att märka omedelbart – prestandan vid höga varvtal är kvar för att ge en förbättrad motorkraftkänsla och respons.
Kawasaki Quick Shifter (KQS) med upp/nedväxling är nu ännu enklare och roligare att använda, och erbjuder mjukare växling vid acceleration och inbromsning. Den fungerar nu från ett lägre lägsta varvtal, vilket underlättar växlingar i långsammare hastigheter och förbättrar åkkänslan när du kör i ett mer avslappnat tempo.
Kawasaki Quick Shifter (KQS) med upp/nedväxling är nu ännu enklare och roligare att använda, och erbjuder mjukare växling vid acceleration och inbromsning. Den fungerar nu från ett lägre lägsta varvtal, vilket underlättar växlingar i långsammare hastigheter och förbättrar åkkänslan när du kör i ett mer avslappnat tempo.
Ninja 1100SX:s mycket styva aluminiumram erbjuder en hög grad av masscentralisering, och erbjuder en balans mellan smidighet och fast hantering. Cykeln reagerar snabbt på förarens input, samtidigt som den erbjuder en utmärkt förmåga att absorbera stötar och spår i vägen. Ninja 1100SX har suverän stabilitet rakt fram och den stabila känslan i kurvorna gör det lätt att tillbringa långa timmar i sadeln.
Ninja 1100SX:s mycket styva aluminiumram erbjuder en hög grad av masscentralisering, och erbjuder en balans mellan smidighet och fast hantering. Cykeln reagerar snabbt på förarens input, samtidigt som den erbjuder en utmärkt förmåga att absorbera stötar och spår i vägen. Ninja 1100SX har suverän stabilitet rakt fram och den stabila känslan i kurvorna gör det lätt att tillbringa långa timmar i sadeln.
The Ninja 1100SX achieves both an increase in engine power and improved fuel economy at the same time thanks to revised engine components, longer 5th and 6th gears, and a lower rev limit.
The Ninja 1100SX achieves both an increase in engine power and improved fuel economy at the same time thanks to revised engine components, longer 5th and 6th gears, and a lower rev limit.
Ninja 1100SX erbjuder både kontroll och komfort och den avslappnade körställningen är designad för att rymma allt från stadsåkning till touring till sportåkning. Denna blandning av komfort och kontroll gör att föraren kan njuta av en mängd olika körsituationer.
Ninja 1100SX erbjuder både kontroll och komfort och den avslappnade körställningen är designad för att rymma allt från stadsåkning till touring till sportåkning. Denna blandning av komfort och kontroll gör att föraren kan njuta av en mängd olika körsituationer.
Styling som framhäver Ninja 1100SX:s Ninja-släktskap och sportpotential med strömlinjeformade kåpor och en enkelsidig ljuddämpare.
Styling som framhäver Ninja 1100SX:s Ninja-släktskap och sportpotential med strömlinjeformade kåpor och en enkelsidig ljuddämpare.
A USB Type-C socket is now mounted on the left handlebar, offering riders a convenient power source.
A USB Type-C socket is now mounted on the left handlebar, offering riders a convenient power source.
Monteringssystemet för tillbehörsväskorna gör att väskorna kan fästas och tas bort mycket enkelt, vilket bidrar till ökad bekvämlighet. Genom att sömlöst integrera väskorna med bakänden av cykeln, placerar monteringssystemet väskorna nära cykelns mittlinje, dess rena design säkerställer att bakdelen av cykeln fortfarande ser bra ut, även med väskorna borttagna.
Monteringssystemet för tillbehörsväskorna gör att väskorna kan fästas och tas bort mycket enkelt, vilket bidrar till ökad bekvämlighet. Genom att sömlöst integrera väskorna med bakänden av cykeln, placerar monteringssystemet väskorna nära cykelns mittlinje, dess rena design säkerställer att bakdelen av cykeln fortfarande ser bra ut, även med väskorna borttagna.
Ninja 1100SX har en mängd förarstödsteknik som är dedikerad till att hjälpa förare att njuta av maskinens sportprestanda till fullo.
Ninja 1100SX har en mängd förarstödsteknik som är dedikerad till att hjälpa förare att njuta av maskinens sportprestanda till fullo.
Ninja 1100SX erbjuder både kontroll och komfort och den avslappnade körställningen är designad för att rymma allt från stadsåkning till touring till sportåkning. Denna blandning av komfort och kontroll gör att föraren kan njuta av en mängd olika körsituationer.
Ninja 1100SX erbjuder både kontroll och komfort och den avslappnade körställningen är designad för att rymma allt från stadsåkning till touring till sportåkning. Denna blandning av komfort och kontroll gör att föraren kan njuta av en mängd olika körsituationer.
Med längre 5:e och 6:e växlar kan förare köra lägre varvtal på motorvägen, vilket ökar komforten och förbättrar bränsleekonomin.
Med längre 5:e och 6:e växlar kan förare köra lägre varvtal på motorvägen, vilket ökar komforten och förbättrar bränsleekonomin.
Kawasakis farthållare gör att en önskad hastighet kan bibehållas med ett enkelt knapptryck. När den väl har aktiverats behöver föraren inte ständigt lägga på eller slå av på gasen. Detta minskar stressen på höger hand när du reser långa sträckor, möjliggör avslappnad cruising och bidrar till en hög nivå av åkkomfort.
Kawasakis farthållare gör att en önskad hastighet kan bibehållas med ett enkelt knapptryck. När den väl har aktiverats behöver föraren inte ständigt lägga på eller slå av på gasen. Detta minskar stressen på höger hand när du reser långa sträckor, möjliggör avslappnad cruising och bidrar till en hög nivå av åkkomfort.
Styrvikter som läggs till i själva styret kompletteras av tyngre ändar för att hålla vibrationerna vid körning till ett minimum.
Styrvikter som läggs till i själva styret kompletteras av tyngre ändar för att hålla vibrationerna vid körning till ett minimum.
Vindskyddet från den heltäckande kåpan kompletteras av en vindruta med fyra positioner. Vindrutan är justerbar för hand (utan verktyg).
Vindskyddet från den heltäckande kåpan kompletteras av en vindruta med fyra positioner. Vindrutan är justerbar för hand (utan verktyg).
The Ninja 1100SX takes sport riding enjoyment to the next level, with a larger-displacement engine and improved KQS. Sporty handling, supersport-style chassis components and dynamic Ninja styling from its predecessor are maintained, with the superbly balanced engine-chassis package contributing to street-riding excitement in a wide range of situations.
The Ninja 1100SX takes sport riding enjoyment to the next level, with a larger-displacement engine and improved KQS. Sporty handling, supersport-style chassis components and dynamic Ninja styling from its predecessor are maintained, with the superbly balanced engine-chassis package contributing to street-riding excitement in a wide range of situations.
Förbättrad bränsleekonomi, längre 5:e och 6:e växeln och tillägget av ett styrmonterat USB Type-C-uttag gör längre resor ännu roligare. Precis som tidigare erbjuds en upprätt körställning, hanterbar effekt och säker hantering för daglig körning, medan superbt vindskydd, elektronisk farthållare och ett integrerat tillbehörsväskasystem bidrar till bekväma helgresor.
Förbättrad bränsleekonomi, längre 5:e och 6:e växeln och tillägget av ett styrmonterat USB Type-C-uttag gör längre resor ännu roligare. Precis som tidigare erbjuds en upprätt körställning, hanterbar effekt och säker hantering för daglig körning, medan superbt vindskydd, elektronisk farthållare och ett integrerat tillbehörsväskasystem bidrar till bekväma helgresor.
Baserat på Ninja 1000SX:s beprövade och omtyckta motor, Ninja 1100SX:s motor är förbättrad till 1 099 cm3 och levererar 11,5 kgƒ·m vridmoment. Den vätskekylda, 4-takts In-Line Four-motorn drar nu ännu starkare i låg- till mellanvarvsregistret – vilket förare kommer att märka omedelbart – prestandan vid höga varvtal är kvar för att ge en förbättrad motorkraftkänsla och respons.
Baserat på Ninja 1000SX:s beprövade och omtyckta motor, Ninja 1100SX:s motor är förbättrad till 1 099 cm3 och levererar 11,5 kgƒ·m vridmoment. Den vätskekylda, 4-takts In-Line Four-motorn drar nu ännu starkare i låg- till mellanvarvsregistret – vilket förare kommer att märka omedelbart – prestandan vid höga varvtal är kvar för att ge en förbättrad motorkraftkänsla och respons.
Kawasaki Quick Shifter (KQS) med upp/nedväxling är nu ännu enklare och roligare att använda, och erbjuder mjukare växling vid acceleration och inbromsning. Den fungerar nu från ett lägre lägsta varvtal, vilket underlättar växlingar i långsammare hastigheter och förbättrar åkkänslan när du kör i ett mer avslappnat tempo.
Kawasaki Quick Shifter (KQS) med upp/nedväxling är nu ännu enklare och roligare att använda, och erbjuder mjukare växling vid acceleration och inbromsning. Den fungerar nu från ett lägre lägsta varvtal, vilket underlättar växlingar i långsammare hastigheter och förbättrar åkkänslan när du kör i ett mer avslappnat tempo.
Ninja 1100SX:s mycket styva aluminiumram erbjuder en hög grad av masscentralisering, och erbjuder en balans mellan smidighet och fast hantering. Cykeln reagerar snabbt på förarens input, samtidigt som den erbjuder en utmärkt förmåga att absorbera stötar och spår i vägen. Ninja 1100SX har suverän stabilitet rakt fram och den stabila känslan i kurvorna gör det lätt att tillbringa långa timmar i sadeln.
Ninja 1100SX:s mycket styva aluminiumram erbjuder en hög grad av masscentralisering, och erbjuder en balans mellan smidighet och fast hantering. Cykeln reagerar snabbt på förarens input, samtidigt som den erbjuder en utmärkt förmåga att absorbera stötar och spår i vägen. Ninja 1100SX har suverän stabilitet rakt fram och den stabila känslan i kurvorna gör det lätt att tillbringa långa timmar i sadeln.
The Ninja 1100SX achieves both an increase in engine power and improved fuel economy at the same time thanks to revised engine components, longer 5th and 6th gears, and a lower rev limit.
The Ninja 1100SX achieves both an increase in engine power and improved fuel economy at the same time thanks to revised engine components, longer 5th and 6th gears, and a lower rev limit.
Ninja 1100SX erbjuder både kontroll och komfort och den avslappnade körställningen är designad för att rymma allt från stadsåkning till touring till sportåkning. Denna blandning av komfort och kontroll gör att föraren kan njuta av en mängd olika körsituationer.
Ninja 1100SX erbjuder både kontroll och komfort och den avslappnade körställningen är designad för att rymma allt från stadsåkning till touring till sportåkning. Denna blandning av komfort och kontroll gör att föraren kan njuta av en mängd olika körsituationer.
Styling som framhäver Ninja 1100SX:s Ninja-släktskap och sportpotential med strömlinjeformade kåpor och en enkelsidig ljuddämpare.
Styling som framhäver Ninja 1100SX:s Ninja-släktskap och sportpotential med strömlinjeformade kåpor och en enkelsidig ljuddämpare.
A USB Type-C socket is now mounted on the left handlebar, offering riders a convenient power source.
A USB Type-C socket is now mounted on the left handlebar, offering riders a convenient power source.
Monteringssystemet för tillbehörsväskorna gör att väskorna kan fästas och tas bort mycket enkelt, vilket bidrar till ökad bekvämlighet. Genom att sömlöst integrera väskorna med bakänden av cykeln, placerar monteringssystemet väskorna nära cykelns mittlinje, dess rena design säkerställer att bakdelen av cykeln fortfarande ser bra ut, även med väskorna borttagna.
Monteringssystemet för tillbehörsväskorna gör att väskorna kan fästas och tas bort mycket enkelt, vilket bidrar till ökad bekvämlighet. Genom att sömlöst integrera väskorna med bakänden av cykeln, placerar monteringssystemet väskorna nära cykelns mittlinje, dess rena design säkerställer att bakdelen av cykeln fortfarande ser bra ut, även med väskorna borttagna.
Ninja 1100SX har en mängd förarstödsteknik som är dedikerad till att hjälpa förare att njuta av maskinens sportprestanda till fullo.
Ninja 1100SX har en mängd förarstödsteknik som är dedikerad till att hjälpa förare att njuta av maskinens sportprestanda till fullo.
Ninja 1100SX erbjuder både kontroll och komfort och den avslappnade körställningen är designad för att rymma allt från stadsåkning till touring till sportåkning. Denna blandning av komfort och kontroll gör att föraren kan njuta av en mängd olika körsituationer.
Ninja 1100SX erbjuder både kontroll och komfort och den avslappnade körställningen är designad för att rymma allt från stadsåkning till touring till sportåkning. Denna blandning av komfort och kontroll gör att föraren kan njuta av en mängd olika körsituationer.
Med längre 5:e och 6:e växlar kan förare köra lägre varvtal på motorvägen, vilket ökar komforten och förbättrar bränsleekonomin.
Med längre 5:e och 6:e växlar kan förare köra lägre varvtal på motorvägen, vilket ökar komforten och förbättrar bränsleekonomin.
Kawasakis farthållare gör att en önskad hastighet kan bibehållas med ett enkelt knapptryck. När den väl har aktiverats behöver föraren inte ständigt lägga på eller slå av på gasen. Detta minskar stressen på höger hand när du reser långa sträckor, möjliggör avslappnad cruising och bidrar till en hög nivå av åkkomfort.
Kawasakis farthållare gör att en önskad hastighet kan bibehållas med ett enkelt knapptryck. När den väl har aktiverats behöver föraren inte ständigt lägga på eller slå av på gasen. Detta minskar stressen på höger hand när du reser långa sträckor, möjliggör avslappnad cruising och bidrar till en hög nivå av åkkomfort.
Styrvikter som läggs till i själva styret kompletteras av tyngre ändar för att hålla vibrationerna vid körning till ett minimum.
Styrvikter som läggs till i själva styret kompletteras av tyngre ändar för att hålla vibrationerna vid körning till ett minimum.
Vindskyddet från den heltäckande kåpan kompletteras av en vindruta med fyra positioner. Vindrutan är justerbar för hand (utan verktyg).
Vindskyddet från den heltäckande kåpan kompletteras av en vindruta med fyra positioner. Vindrutan är justerbar för hand (utan verktyg).
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar under hela svängen.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar genom hela svängen, från inbromsning, genom apex, till svängutgång, och justerar bromskraft och motoreffekt för att underlätta en smidig övergång från acceleration till bromsning och tillbaka igen. Systemet hjälper föraren att följa den tänkta linjen genom svängen. KCMF övervakar följande system (där tillämpligt): KTRC (inklusive traction, wheelie och sliding control), KIBS (inklusive pitching control), Kawasaki Engine Brake Control.
I kombination med Kawasakis egna dynamiska modelleringsprogram möjliggör input från IMU (Inertialmätningsenhet) en ännu mer precis medvetenhet om chassiets orientering, vilket är nyckeln till att ta Kawasakis elektronik till nästa nivå.
IMU betyder Förbättrad medvetenhet om chassiets orientering. Styrkan i Kawasakis banbrytande elektronik har alltid varit den mycket sofistikerade programmeringen som, med minimal hårdvara, ger ECU:n en exakt realtidsbild av vad chassiet gör. Kawasakis egna dynamiska modelleringsprogram gör skicklig användning av den magiska formeln för däckmodeller, eftersom det undersöker förändringar i flera parametrar, vilket gör att det kan ta hänsyn till förändrade väg- och däckförhållanden. Tillägget av en IMU (Inertialmätningsenhet) gör det möjligt att övervaka inerta krafter längs 6 DOF (grader av frihet). Acceleration längs de longitudinella, tvärgående och vertikala axlarna, samt rullhastighet och pitchhastighet mäts. Yaw-hastigheten beräknas av ECU:n. Denna extra feedback bidrar till en ännu tydligare realtidsbild av chassiets orientering, vilket möjliggör ännu mer exakt hantering för kontroll vid gränsen. Med tillägget av IMU och den senaste utvecklingen av Kawasakis avancerade modelleringsprogramvara, tar Kawasakis elektroniska motor- och chassihanteringsteknologi steget till nästa nivå och går från inställnings- och reaktionssystem till feedback-system för att leverera ännu högre nivåer av körglädje.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) möjliggör växling utan att använda kopplingen.
Designad för att hjälpa förare att maximera sin acceleration på banan genom att möjliggöra växling utan koppling vid fullgas, upptäcker KQS att växelspaken har aktiverats och skickar ett signal till ECU:n för att stänga av tändningen så att nästa växel kan läggas i utan att använda kopplingen. På modeller som erbjuder växling utan koppling även vid nedväxling, kontrollerar systemet automatiskt motorvarvtalet vid inbromsning så att nästa lägre växel kan väljas utan att använda kopplingen.
3-läges KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasakis mest avancerade traction control-system, erbjuder ett urval av lägen som passar en mängd olika körsituationer, från sportkörning till touring.
3-läges KTRC kombinerar traction control-teknologin från både 1-läges KTRC, som ger förbättrad stabilitet i hala situationer genom att förhindra hjulspinn, och S-KTRC, som hjälper till att bibehålla optimal dragkraft vid sportkörning genom att förutsäga bakhjulens slir förhållande under acceleration, i ett enda system. Den praktiska handtagsbrytaren gör det möjligt att byta typ av traction control direkt genom att välja ett av de tre lägena, även under körning. Läge 1 och 2 bibehåller optimalt grepp vid kurvtagning, precis som S-KTRC. Designad med sportkörning i åtanke, möjliggör de snabb acceleration ut ur kurvor genom att maximera framdrivningen från bakhjulet. Läge 1 och 2 skiljer sig åt i hur mycket de ingriper. Läge 1, som är inställt för torra, bra greppande vägförhållanden, bibehåller den ideala slir förhållande för att säkerställa optimal dragkraft. Läge 3 fungerar som 1-läges KTRC och minskar effekten för att tillåta att grepp återfås när bakhjulens spin upptäcks. Det är idealiskt vid körning på hala vägar eller vid regn. Genom att göra det enkelt för förare att förändra traction control-karaktären är 3-läges KTRC Kawasakis mest avancerade motorhanteringssystem.
Val av effektläge gör det möjligt att ändra motorns effekt för att passa körsituationen.
Modeller utrustade med flera effektlägen ger föraren ett enkelt val av motorns kraftleverans för att passa körförhållanden eller preferenser. Förutom Full Power-läget finns ett (Low) eller två (Middle, Low) alternativlägen där den maximala effekten är begränsad och gasresponsen är mjukare.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla ett konstant fordons hastighet. Detta förarstödsystem hjälper till att minska förartrötthet vid långa resor och bidrar till ökad komfort under långfärder.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla en önskad hastighet (motorvarvtal) med ett enkelt knapptryck. När systemet har aktiverats behöver föraren inte kontinuerligt hålla på gasen. Detta minskar belastningen på höger hand vid långresor, vilket möjliggör avslappnad körning och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Elektroniska gasreglage gör det möjligt för ECU:n att leverera den ideala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasventiler) som levereras till motorn. Idealisk bränsleinsprutning och gasventilens position resulterar i en mjuk, naturlig motorrespons och den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasventiler möjliggör också mer exakt kontroll av elektroniska motorstyrningssystem som S-KTRC och KTRC, och möjliggör implementering av elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektroniskt Farthållarsystem.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) är ett högprecisions bromssystem designat specifikt för supersportmodeller, som erbjuder mycket effektiv bromsning samtidigt som en naturlig känsla bibehålls.
Kawasaki utvecklade KIBS för att ta hänsyn till de specifika hanteringsegenskaperna hos supersportmotorcyklar, vilket säkerställer mycket effektiv bromsning med minimal inverkan under hård sportkörning. Det är det första massproducerade bromssystemet som kopplar samman ABS ECU (Electronic Control Unit) och motor-ECU. Förutom hastigheten på fram- och bakhjulen övervakar KIBS också bromstrycket på frambromsoket, gasreglage position, motorvarvtal, kopplingsaktivering och växelposition. Denna mångsidiga information analyseras för att bestämma det ideala hydrauliska bromstrycket för frambromsen. Genom precis kontroll kan de stora tryckfall som ses i standard ABS-system undvikas. Dessutom kan tendensen hos supersportmodeller att bakhjulet lyfter vid kraftig inbromsning undertryckas, och bakbromsens kontrollerbarhet kan bibehållas vid nedväxling.
Horisontell baklänk bakfjädring placerar sin stötdämpare horisontellt, vilket bidrar avsevärt till effektivt utnyttjande av utrymme och masscentralisering.
Jämfört med Kawasakis traditionella Uni-Trak bakfjädring, som monterar stötdämparen vertikalt, är stötdämparen nästan horisontell med Horisentell baklänk bakfjädring. Kawasakis ursprungliga fjädrings arrangemang placerar stötdämparen mycket nära motorcykelns tyngdpunkt, vilket bidrar avsevärt till masscentralisering. Eftersom det inte finns någon länk eller stötdämpare som sticker ut under svängarmen, frigör detta utrymme för en större avgaskammare (en expansionskammare för avgaser som är placerad precis före ljuddämparen). Med en större kammare kan volymen på ljuddämparen minskas, och tunga avgaskomponenter kan koncentreras närmare motorcykelns mittpunkt, vilket ytterligare bidrar till masscentralisering. Resultatet är avsevärt förbättrad hantering. En annan fördel är att stötdämparen placeras långt bort från avgassystemets värme. Eftersom det blir svårare för värme från avgassystemet att påverka fjädringsolja och gastryck negativt, blir fjädringsprestandan mer stabil. Horisontell baklänk bakfjädring erbjuder många sekundära fördelar som dessa.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar under hela svängen.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar genom hela svängen, från inbromsning, genom apex, till svängutgång, och justerar bromskraft och motoreffekt för att underlätta en smidig övergång från acceleration till bromsning och tillbaka igen. Systemet hjälper föraren att följa den tänkta linjen genom svängen. KCMF övervakar följande system (där tillämpligt): KTRC (inklusive traction, wheelie och sliding control), KIBS (inklusive pitching control), Kawasaki Engine Brake Control.
I kombination med Kawasakis egna dynamiska modelleringsprogram möjliggör input från IMU (Inertialmätningsenhet) en ännu mer precis medvetenhet om chassiets orientering, vilket är nyckeln till att ta Kawasakis elektronik till nästa nivå.
IMU betyder Förbättrad medvetenhet om chassiets orientering. Styrkan i Kawasakis banbrytande elektronik har alltid varit den mycket sofistikerade programmeringen som, med minimal hårdvara, ger ECU:n en exakt realtidsbild av vad chassiet gör. Kawasakis egna dynamiska modelleringsprogram gör skicklig användning av den magiska formeln för däckmodeller, eftersom det undersöker förändringar i flera parametrar, vilket gör att det kan ta hänsyn till förändrade väg- och däckförhållanden. Tillägget av en IMU (Inertialmätningsenhet) gör det möjligt att övervaka inerta krafter längs 6 DOF (grader av frihet). Acceleration längs de longitudinella, tvärgående och vertikala axlarna, samt rullhastighet och pitchhastighet mäts. Yaw-hastigheten beräknas av ECU:n. Denna extra feedback bidrar till en ännu tydligare realtidsbild av chassiets orientering, vilket möjliggör ännu mer exakt hantering för kontroll vid gränsen. Med tillägget av IMU och den senaste utvecklingen av Kawasakis avancerade modelleringsprogramvara, tar Kawasakis elektroniska motor- och chassihanteringsteknologi steget till nästa nivå och går från inställnings- och reaktionssystem till feedback-system för att leverera ännu högre nivåer av körglädje.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) möjliggör växling utan att använda kopplingen.
Designad för att hjälpa förare att maximera sin acceleration på banan genom att möjliggöra växling utan koppling vid fullgas, upptäcker KQS att växelspaken har aktiverats och skickar ett signal till ECU:n för att stänga av tändningen så att nästa växel kan läggas i utan att använda kopplingen. På modeller som erbjuder växling utan koppling även vid nedväxling, kontrollerar systemet automatiskt motorvarvtalet vid inbromsning så att nästa lägre växel kan väljas utan att använda kopplingen.
3-läges KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasakis mest avancerade traction control-system, erbjuder ett urval av lägen som passar en mängd olika körsituationer, från sportkörning till touring.
3-läges KTRC kombinerar traction control-teknologin från både 1-läges KTRC, som ger förbättrad stabilitet i hala situationer genom att förhindra hjulspinn, och S-KTRC, som hjälper till att bibehålla optimal dragkraft vid sportkörning genom att förutsäga bakhjulens slir förhållande under acceleration, i ett enda system. Den praktiska handtagsbrytaren gör det möjligt att byta typ av traction control direkt genom att välja ett av de tre lägena, även under körning. Läge 1 och 2 bibehåller optimalt grepp vid kurvtagning, precis som S-KTRC. Designad med sportkörning i åtanke, möjliggör de snabb acceleration ut ur kurvor genom att maximera framdrivningen från bakhjulet. Läge 1 och 2 skiljer sig åt i hur mycket de ingriper. Läge 1, som är inställt för torra, bra greppande vägförhållanden, bibehåller den ideala slir förhållande för att säkerställa optimal dragkraft. Läge 3 fungerar som 1-läges KTRC och minskar effekten för att tillåta att grepp återfås när bakhjulens spin upptäcks. Det är idealiskt vid körning på hala vägar eller vid regn. Genom att göra det enkelt för förare att förändra traction control-karaktären är 3-läges KTRC Kawasakis mest avancerade motorhanteringssystem.
Val av effektläge gör det möjligt att ändra motorns effekt för att passa körsituationen.
Modeller utrustade med flera effektlägen ger föraren ett enkelt val av motorns kraftleverans för att passa körförhållanden eller preferenser. Förutom Full Power-läget finns ett (Low) eller två (Middle, Low) alternativlägen där den maximala effekten är begränsad och gasresponsen är mjukare.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla ett konstant fordons hastighet. Detta förarstödsystem hjälper till att minska förartrötthet vid långa resor och bidrar till ökad komfort under långfärder.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla en önskad hastighet (motorvarvtal) med ett enkelt knapptryck. När systemet har aktiverats behöver föraren inte kontinuerligt hålla på gasen. Detta minskar belastningen på höger hand vid långresor, vilket möjliggör avslappnad körning och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
Elektroniska gasreglage gör det möjligt för ECU:n att leverera den ideala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasventiler) som levereras till motorn. Idealisk bränsleinsprutning och gasventilens position resulterar i en mjuk, naturlig motorrespons och den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasventiler möjliggör också mer exakt kontroll av elektroniska motorstyrningssystem som S-KTRC och KTRC, och möjliggör implementering av elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektroniskt Farthållarsystem.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) är ett högprecisions bromssystem designat specifikt för supersportmodeller, som erbjuder mycket effektiv bromsning samtidigt som en naturlig känsla bibehålls.
Kawasaki utvecklade KIBS för att ta hänsyn till de specifika hanteringsegenskaperna hos supersportmotorcyklar, vilket säkerställer mycket effektiv bromsning med minimal inverkan under hård sportkörning. Det är det första massproducerade bromssystemet som kopplar samman ABS ECU (Electronic Control Unit) och motor-ECU. Förutom hastigheten på fram- och bakhjulen övervakar KIBS också bromstrycket på frambromsoket, gasreglage position, motorvarvtal, kopplingsaktivering och växelposition. Denna mångsidiga information analyseras för att bestämma det ideala hydrauliska bromstrycket för frambromsen. Genom precis kontroll kan de stora tryckfall som ses i standard ABS-system undvikas. Dessutom kan tendensen hos supersportmodeller att bakhjulet lyfter vid kraftig inbromsning undertryckas, och bakbromsens kontrollerbarhet kan bibehållas vid nedväxling.
Horisontell baklänk bakfjädring placerar sin stötdämpare horisontellt, vilket bidrar avsevärt till effektivt utnyttjande av utrymme och masscentralisering.
Jämfört med Kawasakis traditionella Uni-Trak bakfjädring, som monterar stötdämparen vertikalt, är stötdämparen nästan horisontell med Horisentell baklänk bakfjädring. Kawasakis ursprungliga fjädrings arrangemang placerar stötdämparen mycket nära motorcykelns tyngdpunkt, vilket bidrar avsevärt till masscentralisering. Eftersom det inte finns någon länk eller stötdämpare som sticker ut under svängarmen, frigör detta utrymme för en större avgaskammare (en expansionskammare för avgaser som är placerad precis före ljuddämparen). Med en större kammare kan volymen på ljuddämparen minskas, och tunga avgaskomponenter kan koncentreras närmare motorcykelns mittpunkt, vilket ytterligare bidrar till masscentralisering. Resultatet är avsevärt förbättrad hantering. En annan fördel är att stötdämparen placeras långt bort från avgassystemets värme. Eftersom det blir svårare för värme från avgassystemet att påverka fjädringsolja och gastryck negativt, blir fjädringsprestandan mer stabil. Horisontell baklänk bakfjädring erbjuder många sekundära fördelar som dessa.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, rak fyra |
---|---|
Kompressionsförhållande | 11.8:1 |
Ventilsystem | DOHC, 16 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 77.0 x 59.0 mm |
Motorvolym | 1,099 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 38 mm x 4 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 100.0 kW {136 PS} / 9,000 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 113.0 N•m {11.5 kgf•m} / 7,600 varv/min |
CO2-utsläpp | 126 g/km |
Bränsleförbrukning | 5.6 l/100km |
CO2-utsläpp 85 kW kit | 126.0 g/km |
Bränsleförbrukning 85kW kit | 5.6 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 1.528 (81/53) |
Växelförhållanden 1:a | 2.600 (39/15) |
Växelförhållanden 2:a | 1.950 (39/20) |
Växelförhållanden 3:e | 1.600 (24/15) |
Växelförhållanden 4:e | 1.389 (25/18) |
Växelförhållanden 5:e | 1.217 (28/23) |
Växelförhållanden 6:e | 1.069 (31/29) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 2.800 (42/15) |
Ramtyp | Tvillingrör aluminium |
---|---|
Spår | 98 mm |
Fjädringsväg fram | 120 mm |
Fjädringsväg bak | 141 mm |
Framdäck | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Bakdäck | 190/50 ZR17 M/C (73W) |
Längd x Bredd x Höjd | 2,100 x 805 x 1,190 mm |
Styrvinkel V H | 31° / 31° |
Hjulbas | 1,440 mm |
Markfrigång | 135 mm |
Bränslekapacitet | 19.0 liter |
Sadelhöjd | 835 mm |
Tjänstevikt* | 235 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 214 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Typ av frambroms | Dubbla halvflytande skivor |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 300 mm |
Typ av frambromsok | Radialmontering, monoblock, motsatt 4-kolvs |
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 260 mm |
Typ av framfjädring | USD-gaffel med kompressions- och returdämpning samt justerbar fjäderförspänning |
Framfjädringens diameter | Ø 41 mm |
Typ av bakre fjädring | Horisontell Back-link, gasfylld stötdämpare, returdämpning och fjärrstyrd fjäderförspänning |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Ge din Kawasaki ett sportigare utseende med den hexagonformade Akrapovič-ljuddämparen i titan. Detta lätta slip-on-system är designat för att kunna användas tillsammans med vårt sidoväskssystem. Består av rostfri anslutningsrör, rostfritt inlopp/titanhölje på ljuddämparen, kolfiberändstycke, kolfiberklämma samt laseretsade Akrapovič- och Ninja 1100SX-logotyper. Värmeskydd i kolfiber och monteringssats ingår. Uppfyller gällande europeiska standarder.
LÄS MERGe din Kawasaki Ninja 1000SX ett sportigare utseende med den hexagonformade Akrapovič-ljuddämparen i kolfiber. Detta lätta slip-on-system är designat för att kunna användas tillsammans med vårt sidoväskssystem. Består av rostfritt inlopp, ljuddämparhölje i kolfiber, ändstycke i kolfiber, ljuddämparklämma i kolfiber samt en värmetålig Akrapovič-dekal med båda varumärkena. Värmeskydd i kolfiber och monteringssats ingår. Uppfyller gällande europeiska standarder.
LÄS MERHjälp till att hålla händerna varma på vägen med ett värmehandtags system som är ergonomiskt utformat för att minimera extra volym på greppet.
Ge passageraren extra utrymme att sträcka ut sig. Sätet är 25 mm tjockare än det ursprungliga passagerarsätet.
Skydda motorn från skador. Två individuella skydd med stark självhäftande baksida för enkel montering på kopplings- och generatorhuset.
Svarta innerfoder i nylon med dragkedja gör det enkelt att packa ditt bagage och placera det i de låsbara sidoväskorna. När du har nått din destination tar du bara med dig innerväskorna – så kan sidoväskorna sitta kvar på motorcykeln.
Svarta självhäftande tank pads i gelharts hjälper till att skydda lacken mot repor och normalt slitage.
Fitting kit for quick release 56L pannier system. Designed to attach to handgrips and footrest to give a clean sporty look when panniers are are removed. Narrow mounting width of 93cm.
LÄS MERHjälp till att skydda din motorcykel från vältningsskador.
Motorcykelskydd tillverkat av andningsbart, slitstarkt icke-vävt ripstop material. Kawasaki-specifik med gröna honeycomb-designelement. Lättåtkomligt låsspänne. 100 % polyester. Med en fleranvändbar förvaringspåse.
LÄS MERStarkt och slitstarkt flerskiktsmaterial med tejpade sömmar. Värmetåligt bikakemönster upp till 120 °C. Diskret märkning.
100 % polyester. Levereras med mångsidig förvaringsryggsäck.
(XL + toppbox-versionen har ett extra fack som kan öppnas med dragkedja för att ge plats åt toppboxen.)
Ett oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser:
Ett oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser:
Snabbt avtagbart sidoväskset på 56L som rymmer de flesta hjälmar. Sidoväskorna är designade för att fästas vid handtag och fotstöd och ger ett rent, sportigt utseende när de tas bort. Den smala monteringsbredden på 93 cm gör dem lämpliga för hög hastighet.
Setet kräver:
Förvara dina personliga saker i 47 liter låsbart, vattentåligt utrymme; tillräckligt med plats för två hjälmar. Kräver bottenplatta och modellspecifika tillbehör.
Utvecklat i samarbete med SP Connect. Kitet består av ett kopplingsfäste, en antivibrationsmodul och en universell telefonklämma. Passar de flesta mobiltelefoner – dra helt enkelt ut kronan, skruva åt den och tryck sedan tillbaka kronan för att låsa din telefon på plats. Telefonen förblir fullt fungerande och kan fästas eller tas bort från fästet på några sekunder.
Starkt och slitstarkt flerskiktsmaterial med tejpade sömmar. Värmetåligt bikakemönster upp till 120 °C. Diskret märkning.
100 % polyester. Levereras med mångsidig förvaringsryggsäck.
Upptäck ditt nästa äventyr
Kör utmaningsnivå. Planera blåsiga och kuperade vägar
Upptäck världens bästa utvalda körvägar exklusivt
Uppdateringar via Wi-Fi®. Ingen dator behövs
Upptäck, anpassa och njut av fantastiska körvägar med MyDrive
Kompatibel med Siri och Google Now™
Smartphone-meddelanden upplästa högt, handsfree-samtal
Livstids världsomspännande kartor, TomTom Traffic och tjänster
Dubblad processorkraft och fem gånger snabbare uppstart
Oavsett om du vill parkera din motorcykel i en depån eller i garaget – låt din värdefulla maskin vila med stil på denna Kawasaki garagematta. Mattan uppfyller FIM:s nya miljökrav och erbjuder hög absorptionsförmåga samt dammkontroll.
Ett oumbärligt verktyg för motorcykelentusiaster och mekaniker. Designad för att ge stabilitet och bekvämlighet, detta depåstöd gör det enkelt att få åtkomst till hjul, fjädring och andra komponenter.
Denna premium bakställ kan demonteras, vilket gör transporten mycket enklare. Det kompakta stället levereras i en butiksvärdig bärväska med inbyggt bärhandtag. Stället är tillverkat av premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stål.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser: